Dit jaar: Limburg ,Bruggen, Doesburg, Zons, Winterberg, Well, Linden, Neef, Assen, Volkel,

11 Maart  Limburg Schin op Geul

Vandaag vertrokken naar Limburg, om 13.30 uur aangekomen op camping Vinkenhof in Schin op Geul ( vlakbij Valkenburg). Nette camping ( Asci ), nog weinig mensen en de meeste voorzieningen dus nog gesloten. Het dorp is echter op 200 meter en daar is alles open, dus geen probleem. De luifel met zijwand opgezet en nog een paar uur buiten gezeten. Morgen waarschijnlijk meer zon en dus extra genieten! Vandaag een wandeltocht van 5 km., met een klim van 22 % (in Nederland) langs een wei met koeien van het Galloway ras. Mooi uitzicht en een leuke wandeling, er zijn hier nog veel meer wandeltochten met verschillende afstanden. Zie www.agepannes.nl ( daar kun je ook lekker eten). Verder lekker in de zon gezeten, wat gelezen en geborreld. Kortom, een mooie dag.

25 maart  Brüggen

Vandaag vertrokken naar Brüggen, een leuk stadje vlakbij Roermond in Duitsland. Een mooie wandeling van 5 km gemaakt en het stadje bezichtigd. Erg veel terrasjes, dus in het hoogseizoen toeristisch druk. Nu was het aangenaam en een mooie rustige camperplaats, zeker een aanrader, maar wel vroeg komen, want het staat snel vol. Vandaag verder naar Gemünd in de Eifel gereden en op de camperplaats aldaar geparkeerd. Vandaag het stadje bekijken, helaas zijn op zaterdagmiddag de winkels dicht(haha) en morgen wat van de omgeving gaan zien (te voet). Heerlijk weer, als dit zo blijft rijden we maandag pas terug.

15 April. Doesburg

Vandaag staan we in Doesburg, op een camping aan de IJssel. Leuke plaats en prachtig weer. Naar Doesburg gewandeld ( 5 km. ) en het mooie oude stadje bekeken. Tevens 2 caches gelogd in de stad. Door het zoeken naar deze caches krijg je ook een groot deel van de stad te zien. Het was ook prima terrasweer, dus dat hebben we ook even meegenomen. Dit weekend zijn alle Achterhoekse campings die aangesloten zijn bij CCA, gratis! Dus we overnachten gratis. Echte Hollanders!

Vanmorgen eerst een geocache opgehaald in Giesbeek, daarna een mooie wandeling gemaakt op de Veluwezoom (Posbank) . Alweer prachtig weer en mooie natuur, want alles begint nu uit te lopen.

Winterberg 22 April.

Zomergevoel (28 graden) dus in de camper en weer op pad. De rit gaat richting Sauerland. Onderweg Alie gebeld om haar te feliciteren en toen kregen we te horen dat zij en Leo in Nordenau (vlakbij Winterberg) in een hotel zaten. Dus zijn we daar naartoe gereden en hebben een gezellige avond met z’n 4en gehad. Zaterdag naar een camping vlakbij Winterberg gereden nadat we boodschappen hadden gehaald, want René komt op de motor deze kant op en ook Debby gaat haar nieuwe auto testen op de Duitse autobahn en komt bij ons overnachten. Dus vanavond een BBQ gepland met z’n 6en, want Alie en Leo komen ook.  Zons Gisteren gezellig met z’n 6en gegeten en geborreld. Vanmorgen ging ieder zijn eigen weg en wij naar zijn in Zons (bij Dormagen) gereden. Een pilsje op het terras bij de veerpont en de restanten van de BBQ opgegeten. Zons is een heel mooi historisch stadje met een stadsmuur e.d.,dus bezichtigd  en even lekker langs de Rhein gewandeld en schepen gekeken vanaf een bankje. Morgen op ons gemakje binnendoor terug naar huis en dan was dit weer een mooi weekend.

Well   2  Juni

Hemelvaart, dus een extra vrije dag en geweldig weer, daarom instappen en wegwezen. Deze keer in eigen land en vlak bij huis, n.l. de camperplaats "Seurenheiden”  bij het dagstrand  ‘t Leuken. Hier kunnen zo’n 50 campers staan, mooi in een bosrijke omgeving en met gratis toegang tot het dagstrand (bij betaling camperplaats {€ 6,00} ). Deze keer de fietsen meegenomen en zelfs gebruikt, vandaag rond het Leukermeer gefietst. Nu een lekker portje en kijken wat de dag van morgen brengt.

Vandaag weer een stevige fiets c.q. wandeltocht gemaakt. Tijdens de tocht een mooie oversteek over het Reindersmeer gemaakt met een trekveer, dan moet je een bootje waar jezelf instaat, naar de overkant trekken met een staalkabel. Even zweten, maar wel leuk. Verder lekker lui rondhangen onder de stralende zon, dus niks mis mee.Gisteren weer een fietstocht gemaakt naar het vakantiepark “Leukermeer” en hier even op het terras neergestreken. Een warme dag, dus daarna lekker met een boek in de schaduw. Om 17.00 besloten om terug naar Uden te rijden i.v.m. de weersverwachting op zondag. Weer een leuk uitstapje, met de nieuwe ervaring dat we kort bij huis en op de fietsen ook kunnen genieten.

Neef  30 September

Vrijdag tegen de middag vertrokken naar de Moezel en ’s-middags om half drie gestopt op de camperplaats in Neef. Hier staan inmiddels zo’n honderdvijftig campers en we hebben een van de laatste plaatsen kunnen bemachtigen. We hoorden van andere mensen dat alle plaatsen langs de Moezel vol waren, dus hadden we geluk. Wim en Majo wilden langs komen, maar ook alle hotels in de omgeving zaten dit weekend vol. Maar hoe vaak heb je in oktober nog 26 graden en een strak blauwe lucht. Even op de fiets naar St.Aldegund geweest om wat boodschappen te halen. Vandaag gaan we de berg op in Neef, dit wordt een stevige wandeling. Verder willen we nog een stuk gaan fietsen langs de Moezel. Dit was een heerlijk warm weekend,  waarschijnlijk  het laatste echte zomerse weekend dit jaar. Zaterdag een rondje van 20 km gefietst van brug tot brug langs de Moezel. Gisteren nog naar het topje van de berg gelopen. Terug in Neef roken we lekkere verse goulashsoep en die zijn we als lunch wezen eten, deze werd geserveerd in een broodje (zie foto) en was erg lekker. Verder hebben we daar ook wijn van eerste persing (Federweisser) gedronken. Deze was een dag eerder geperst en dus nog troebel en nog niet uitgegist. Dit is erg zoet en ook lekker fris. Deze wijn is alleen maar te koop in de periode dat er geplukt wordt.

TT Circuit in Assen  7 oktober

Vrijdag om 9.30 uur vertrokken naar het TT Circuit in Assen. We gaan hier het 35 jarig jubileum vieren van de NKC (Nederlandse Kampeerauto Club). Om elf uur gearriveerd op het circuit en hier mochten we meteen een rondje rijden op het circuit, daarna parkeren op de paddock met uiteindelijk 2100 campers. De TT Hall was inmiddels open en daar hebben we de middag doorgebracht  bij de vele stands en nieuwe campers. Vanaf zeven uur `s-avonds kregen we een dinerbuffet en een feestavond aangeboden. Hier hebben we ons tot sluitingstijd erg goed vermaakt. Zaterdag was een mooie dag , dus tijd voor de buitenactiviteiten in en rond de pitstraat. Je kon hier proefrijden op het circuit met campers, elektrische fietsen en elektrische scooters. Ook kon je een korte slipcursus met een camper doen. Om half twaalf waren Lyd en Spen gekomen en daar hebben we de rest van de dag mee opgetrokken. Een gezellige dag met toch nog veel zon en veel belangstellenden. Zondagmorgen nog even de start/finish foto ophalen en proefrijden met de scooters, nog lekker rustig dus meer tijd om te rijden en vragen te stellen. Rond één uur ging het regenen en hebben we nog een rondje hal gedaan. Vanaf drie uur in de camper gewacht tot we konden vertrekken om vijf uur. Dit was een goed geslaagd en leuk weekend. Lof voor de prima organisatie. Alles verliep vlekkeloos en het was echt gezellig en leerzaam.

Festyland in Volkel

Vrijdag om vier uur in de middag bij Toon in Volkel onze camper in de weide geparkeerd. Even gaan kijken hoe ver we moeten lopen naar Festyland. Dit bleek een kwartier lopen te zijn, viel een beetje tegen. Maar mooi weer, ook de rest van het weekend. Dit is een prachtig festival met leuke artiesten en publiek in alle leeftijden. We hebben ons vrijdag en zaterdag uitstekend vermaakt, prachtig weer en een heerlijk feest. Klappers waren Guus MeeuwisBZB, Miss Montreal, van Velzen en heel verrassend was Russkaja. Alle mogelijke eettentjes en vermaak voor het jonger publiek: reuzenrad etc. Alles prima geregeld en geen ruzie of vechtpartijen. Iedereen in een prima stemming, het mooie weer heeft daarin ook meegeholpen. Festylent was voor de vierde keer en zal er volgend jaar zeker weer zijn en wij waarschijnlijk ook. Petje af voor de